Πόσο Κοστίζει μία Φωτογράφιση

Πόσο Κοστίζει μία Φωτογράφιση Προιόντων


Oι ερωτήσεις, πόσο θα κοστίζει φωτογράφιση, ποιά είναι η τιμή της φωτογράφισης, πόσο πρέπει να πληρώσω για τη φωτογράφιση, απασχολούν κάθε ενδιαφερόμενο επαγγελματία ή επιχειρηματία ο οποίος θέλει να πραγματοποιήσει μία φωτογράφιση για τα προϊόντα του ή τις υπηρεσίες της επιχείρησης του και όχι μόνο.


Δεν είναι μάλιστα τυχαίο ότι σύμφωνα με τη Google, οι ποιο δημοφιλείς λέξεις αναζήτησης είναι "τιμή για φωτογράφιση", "φωτογράφιση κόστος", "φωτογράφιση τιμές"


Για να διαβάζετε το δημοσίευμα αυτό, σημαίνει ότι σας απασχολεί και εσάς το ερώτημα "πόσο κοστίζει μία φωτογράφιση".


Πριν προχωρήσω στη συνέχεια του άρθρου μου, θα ήθελα να σας επισημάνω ότι σαν επαγγελματίας φωτογράφος με πολυετή εμπειρία και εξειδίκευση στη φωτογράφιση προϊόντων, θα χαρώ να σας στείλω τη προσφορά μου για τη φωτογράφιση που σας ενδιαφέρει και να ανταποκριθώ στις προσδοκίες σας για  φωτογραφίες που θα συντελέσουν στην αύξηση των πωλήσεων σας.


Οπότε μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μου με email:Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. ή άμεσα με το κινητό μου +30 6944316983 ή επιλέγοντας το παρακάτω σύνδεσμο συμπληρώνοντας τη φόρμα.

Επίσης νοιώστε άνετα να επικοινωνήστε μαζί μου για όποιοδήποτε θέμα σας απασχολεί για τη φωτογράφιση σας, χωρίς αυτό να αποτελεί δέσμευση για τη συνεργασία σας μαζί μου.


Για να σας απασχολεί το ερώτημα του "κόστους" σημαίνει ότι δεν έχετε πραγματοποιήσει στο παρελθόν μία φωτογράφιση των προιόντων σας σε στούντιο ενός με επαγγελματία φωτογράφου, οπότε δικαιολογημένα ζητάτε να μάθετε πόσο κάνει;.


Χωρίς λοιπόν να θέλω να σας κουράσω, σας ενημερώνω οι τιμές που θα βρείτε στο διαδίκτυο είναι 1€ με 2€ ανά λήψη. Αυτές είναι τουλαχιστον οι τιμές που δημοσιεύουν οι περισσότεροι φωτογράφοι που εμφανίζονται στη 1η σελίδα της Google με αναζήτηση "φωτογράφιση προιόντων" και άλλες σχετικές λέξεις κλειδιά.


Μάλιστα κάποιοι συνάδελφοι φωτογράφοι προσφέρουν την ίδια τιμή για 2 έως 3 λήψεις ανά προιόν, δηλαδή π.χ. για ένα παπούτσι 2-3 διαφορετικές γωνίες. Οι τιμές αυτές βέβαια ισχύουν για ένα σημαντικό αριθμό προιόντων, ο οποίος είναι συνήθως για περισσότερα από 80-100 προϊόντα μια και η φωτογράφιση μικρότερης ποσότητας π.χ. 10-20 προϊόντα δεν αποζημειώνει κανένα φωτογράφο για τη δουλειά που θα κάνει με τη τιμή των 2-3€ ανά λήψη.


Αρα μία φωτογράφιση για 80 προιόντα μπορεί να κοστίζει από 80€ έως 160€.

Ενα κόστος το οποίο πραφανώς θα σας χαροποιήσει μία είναι ιδιαίτερα προσιτό.


Πιθανόν όμως και και να σας προβληματίσει μια και κάτι που είναι "φθηνό" δεν είναι απαραίτητα "ποιοτικό" ή τέλος πάντων το χαμηλό αυτό κόστος πιθανόν κάτι αρνητικό να κρύβει.


Ας δούμε λοιπόν τις ιδιαίτερες λεπτομέριες μίας φωτογράφισης τις οποίες θα πρέπει να λάβετε υπόψη στην διαδικασία αξιολόγησης και επιλογής φωτογράφου μια και η τιμή από μόνη της δεν διασφαλίζει την προσδοκόμενη ποιότητα:


1. Η διάρκεια της φωτογράφισης.

Πόσος είναι χρόνος (ώρες / ημέρες) θα απαιτηθεί για να πραγματοποιηθεί η φωτογράφιση που σας ενδιαφέρει.


Από τη προσωπική μου εμπειρία, το μεγαλύτερο μέρος των ενδιαφερομένων υποψήφιων πελατών έχουν μία λανθασμένη εκτίμηση του χρόνου που απαιτείται για να πραγματοποιηθεί μία φωτογράφιση. Εχουν τη δική τους άποψη για το χρόνο που απαιτείται για τη φωτογράφιση που τους ενδιαφέρει, η οποία απέχει πολύ από τη πραγματικότητα. Για παράδειγμα από το χώρο της Μόδας ζητάνε τη φωτογράφιση 100-150 κωδικών σε μία ημέρα, όταν ο μέγιστος αριθμός που μπορεί να φωτογραφθεί είναι στη καλύτερη περίπτωση 12-16 κωδικοί ανά ώρα.

Δηλαδή ο απαιτούμενος χρόνος είναι πάνω από 11-12 ώρες.


Αντιλαμβάνεστε λοιπόν ότι η φωτογράφιση ρούχων, αλλά και άλλων προιόντων για την οποία απαιτείται προετοιμασία από την λήψη, το κόστος 1€-2€ ανά λήψη δεν μπορεί να είναι ρεαλιστικό για το φωτογράφο


Εκτός λοιπόν από τη τιμή, ρωτήστε τον φωτογράφο με τον οποίο έχετε επικοινωνήσει "πότε θα παραλάβω τις φωτογραφίες". Καλό θα είναι η πληροφορία αυτή να αναγράφεται στη προσφορά που θα σας στείλει.


2. Ο αριθμός των φωτογραφιών.

Μία επίσης λανθασμένη εκτίμηση, αν όχι καθόλου εκτίμηση είναι ο αριθμός των φωτογραφιών των οποίων θέλετε. Στα αιτήματα για προσφορά που δέχομαι η περιγραφή είναι συνήθως γενική, όπως «θέλω μία προσφορά για φωτογράφιση των προιόντων», «θα ήθελα μία τιμή για τη φωτογράφιση Ρούχων», χωρίς να διευκρινίζεται ο αριθμός των λήψεων. Υπάρχουν και οι περιπτώσεις που αναφέρεται ένας μεγάλος αριθμός που αφορά το σύνολο των προιόντων που διαθέτει η επιχείρηση.


3. Η ποιότητα των φωτογραφιών.

Θα έχετε ακούσει για τη λήψη φωτογραφιών σε απεξέργαστα αρχεία (.raw) μια εδώ και καιρό τα περισσότερα κινητά προσφέρουν τη δυνατότητα αυτή, γνωστή σαν "επαγγελματική" λήψη. Θα πρέπει λοιπόν να ενημερωθείτε από τους υποψήφιους φωτογράφους με τους οποίους έχετε επικοινωνήσει, αν φωτογραφίζουν σε αρχεία .raw. H μέθοδος αυτή δίνει τη μέγιστη απόδοση σε ανάλυση και καταγραφή των χρωμάτων γεγονός ιδιαίτερα σημαντικό για τη ποιότητα των φωτογραφιών που θα παραλάβετε.


4. Η εμπειρία - Portfolio.

Μία φωτογράφιση δεν είναι μία τυποποιημένη διαδικασία, ιδιαίτερα αν αυτή πραγματοποιείται σε ένα Studio Φωτογράφισης. Στοιχεία του φωτογράφου όπως η εμπειρία, η τεχνική, η έκφραση, το ύφος, το στυλ που τον χαρακτηρίζουν είναι άμεσα συνδεδεμένα με τη τιμή που θα σας προσφέρει.

Ενας τρόπος για να διαπιστώσε τα στοιχεία αυτά είναι να δείτε δείγματα της δουλειάς του στην ιστοσελίδα του. Αν η ιστοσελίδα του και οι δημοσιευμένες φωτογραφίες του (Portfolio) δεν ανταποκρίνονται στο αποτέλεσμα που προσδοκάτε για τις δικές σας φωτογραφίες, απορίψεψτε τον όσο και αν σας δίνει μία πολύ καλή τιμή.Αν δεν έχει ιστοσελίδα είναι ιδιαίτερα σοβαρος λόγος να μην συνεργαστείτε μαζί του.


5. Ο εξοπλισμός

Μια συνηθισμένη άποψη είναι ότι ο φωτογράφος για να κάνει τη δουλειά του έχει μία φωτογραφική κάμερα, η οποία απέχει από τη πραγματικότητα μια και τουλάχιστον οι Επαγγελματίες Φωτογράφοι, χρησιμοποιούν εκτός από μία κάμερα (πιθανόν και μία 2η) φακούς, τρίποδα, φωτιστικά σώματα κ.α. Η απόκτηση του εξοπλισμού αυτού έχει κοστίσει ένα σημαντικό ποσό και είναι φυσιολογικό να υπολογίσει την απόσβεση του στη τιμή που θα σας δώσει.


6. Η επεξεργασία.

Η καλύτερη φωτογραφική μηχανή δεν είναι σε θέση να δώσει το επιθυμητό αποτέλεσμα. Κάθε φωτογραφία πρέπει να επεξεργαστεί σε εξειδικευμένα προγράμματα πριν παραδοθούν στο πελάτη. Για την επεξεργασία αυτή απαιτούνται μερικές ώρες μέχρι και ημέρες ανάλογα με τον αριθμό των φωτογραφιών που πρέπει να παραδοθούν.


7. Οι προσφερόμενες υπηρεσίες.

Μία φωτογράφιση δεν τελειώνει με την ολοκλήρωση της. Ο χρόνος παράδοσης, οι διαφορετικές μορφές αρχείων σε ανάλυση και μέγεθος ανάλογα με τη χρήση που σας ενδιαφέρει, η αρχειοθέτηση (Backup) στη περίπτωση που χάσετε τα δικά σας αρχεία, η αποθήκευση τους σε iCloud για να τις έχετε σε άμεση χρήση, είναι στοιχεία που θα πρέπει να σας ενδιαφέρουν και τα οποία υπολογίζονται στο κόστος.


Ποιό είναι λοιπόν το κόστος μίας φωτογράφισης.

Το κόστος λοιπόν μίας φωτογράφισης εξαρτάται από το χρόνο που απαιτείται να πραγματοποιηθεί, το χρόνο παράδοσης των φωτογραφιών από την εμπειρία και εξειδίκευση του φωτογράφου, το στούντιο και ο εξοπλισμός


Η τιμή που θα σας δώσει ένας Φωτογράφος σχηματίζεται από τα προαναφερόμενα στοιχεία με ποιο σημαντικό το χρόνο που απαιτείται.


Μη βιαστείτε λοιπόν να χαρείτε που κλείσατε μια καλή τιμή, μια και το πιθανότερο είναι ότι θα λάβετε φωτογραφίες που δεν θα μπορείτε να κάνετε τη δουλειά σας.


Ζούμε στην εποχή της «Οπτικής Επικοινωνίας». Πάνω από οτιδήποτε άλλο η ποιότητα της φωτογραφίας είναι αυτή που θα συντελέσει στη ανάπτυξη των πωλήσεων ή στη εικόνα της δραστηριότητας.


Μία φωτογράφιση είναι μία «επένδυση» και μόνο έτσι μπορείτε να τη λάβετε υπόψη σας.


H φωτογράφιση προιόντων για eshop & καταλόγους είναι η εξειδίκευση μας στη Packshot Creative Product Photography. Αξιοποιούμε Τεχνικές Φωτογράφισης & Φωτισμού οι οποίες αναδεικνύουν με το καλύτερο τρόπο τα προϊόντα σας.

Για προσφορά επικοινωνήστε άμεσα με το κινητό μου +30 6944316983 ή στείλτε email:Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.ή επιλέγοντας το παρακάτω σύνδεσμο συμπληρώνοντας τη φόρμα της προσφοράς.

Μη διστάσετε να μας ζητήσετε και Demo φωτογράφιση των προϊόντων σας.


Και όπως ανέφερα παραπάνω, μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μου για οποιαδήποτε θέμα σας απασχολεί σχετικά με τη φωτογράφιση σας χωρίς αυτό να αποτελεί δέσμευση για τη συνεργασία σας μαζί μου.


Δημήτρης

Κανελλόπουλος

Επαγγελματίας Φωτογράφος

1 Comments

sasa

Reply Share