Αξιολόγηση φωτογράφου για φωτογράφιση προϊόντων

Οι φωτογραφίες προϊόντων αποτελούν κρίσιμο στοιχείο για την επιτυχημένη παρουσίαση μιας επιχείρησης και των προϊόντων της στον ψηφιακό κόσμο. Καθώς η πρώτη εντύπωση είναι συχνά η πιο σημαντική, η επαγγελματική φωτογράφιση μπορεί να καθορίσει την επιτυχία μιας καμπάνιας πώλησης. Στο άρθρο αυτό, θα σας παρουσίασω, μέσα από την πολυετή προυπηρεσία μου και ένα ιδιαίτερα μεγάλο αριθμό φωτογραφίσεων, διαφορετικών κατηγοριών,  τα βασικά κριτήρια αξιολόγησης για επαγγελματικές υπηρεσίες φωτογράφισης προϊόντων καθώς και τα οφέλη που προκύπτουν από τη συνεργασία σας με ένα επαγγελματία φωτογράφο.


Τα 10 βασικά κριτήρια αξιολόγησης ενός φωτογράφου προιόντων.


1. Εμπειρία και πορτφόλιο:

Τα αρχικό στοιχεία αξιολόγησης ενός επαγγελματία φωτογράφου είναι η προϋπηρεσία και το πορτφόλιο του. Εξετάστε τις προηγούμενες φωτογραφίσεις του, ελέγξτε την ποικιλία των προϊόντων που έχει φωτογραφίσει και βεβαιωθείτε για την εμπειρία του σε διάφορες κατηγορίες προϊόντων. Ενοείται ότι τον απορρίπτεται αν δεν έχει ιστοσελίδα με δημοσιευμένο πορτφόλιο.


2. Τεχνολογικός εξοπλισμός:

Ο φωτογραφικός εξοπλισμός παίζει καθοριστικό ρόλο στην ποιότητα των φωτογραφιών που θα πραγματοποιήσει για εσάς. Βεβαιωθείτε ότι ο φωτογράφος διαθέτει τα τελευταία μοντέλα κάμερας, φακούς και φωτισμό που χρηισμοποιεί για να παράγει εικόνες υψηλής ανάλυσης και εντυπωσιακής εμφάνισης. Ζητήστε του να σας ενημερώσει σχετικά με τον εξοπλισμό του.


3. Στυλ και αισθητική:

Κάθε φωτογράφος έχει ένα ξεχωριστό στυλ. Εξετάστε αν το στυλ του ταιριάζει με την εικόνα που θέλετε να δώσετε στα προϊόντα σας. Αξιολογήστε την αισθητική τους σε ό,τι αφορά τον σχεδιασμό, τα χρώματα και τη σύνθεση.


4. Κόστος:

Καθορίστε τον προϋπολογισμό σας και αναζητήστε φωτογράφους που προσφέρουν υπηρεσίες στο επιθυμητό εύρος κόστους.


5. Υπηρεσίες

Εξετάστε τις προσφερόμενες υπηρεσίες όπως επεξεργασία εικόνων, styling και επιπλέον πακέτα και ενημερωθείτε για τις χρεώσεις των υπηρεσιών αυτών.


6. Συστάσεις

Ζητήστε τους να σας υποδείξει πελάτες του με τους οποίους μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί τους. Αναζητήστε δημοσιευμένα σχόλια (comments) στην ιστοσελίδα του καθώς και στη  Google Business σελίδα του.


8. Χρόνος Παράδοσης:

Ρωτήστε για το χρόνο  που χρειάζεται για να πραγματοποιήσει τη φωτογράφιση που σας ενδιαφέρει καθώς και το χρονικό διάστημα της παράδοσης των τελικών αρχείων μετά την ολοκλήρωση της φωτογράφισης.


9. Δοκιμαστική Φωτογράφιση:

Ζητήστε να πραγματοποιήσει μία δοκιμαστική φωτογράφιση 1-2 αντιπροσωπευτικά προιόντα, ειδικά αν ο αριθμός των προιόντων σας είναι σημαντικός.


10. Φορολογικά στοιχεία.

Μάθετε αν θα σας εκδώσει τιμολόγιο για τις υπηρεσίες του ακόμα και αν δεν θέλετε τιμολόγιο. Αν σας αρνηθεί, πιθανότα προσφέροντας σας επιπλέον έκπτωση η αναφέροντας ότι θα γλυτώσετε το Φ.Π.Α. θα πρέπει να σας προβληματίσει για την επιχειραματικότητα του.


Αποφύγετε να κάνετε μία τηλεφωνική ή με email έρευνα με ένα και μοναδικό ερώτημα "πόσο κάνει", πραγματοποιόντας στη πράξη ένα "μειωδοτικό διαγωνισμό". Μία χαμηλή τιμή, η οποία θα σας δημιουργήσει και το συναίσθημα μία επιτυχημένης συμφωνίας, είναι πιθανόν να σας προκαλέσει έμμεσα κόστη που δεν λάβατε υπόψη σας, οπως π.χ. καθυστερήσεις παράδοσης αλλά το κυριότερο να βρεθείτε με φωτογραφίες που δεν πουλάνε και κατά συνέπεια μία κακή εικόνα για την εταιρεία σας.


Θα ήταν πλεονασμός να αναφέρω ότι σαν εξειδικευμένος επαγγελματίας φωτογράφος προιόντων και ιδιοκτήτης της Packshot Creative Product Photography, ανταποκρίνομαι θετικά σε όλα τα παραπάνω κριτήρια επιλογής, προσδίδοντας μάλιστα στη διαδικασία της φωτογράφιση των προιόντων σας, συναισθήματα ικανοποιήσης και απόλαυσης όπως αρμόζει σε κάθε δημιουργική εργασίας.


Δημήτρης Κανελλόπουλος

Επαγγελματίας Φωτογράφος Προιόντων.


Be the first to comment